Zatharina - The one and only*

Strength

Roadtripp del 2

Publicerad 2009-07-23 16:05:35 i Allmänt,

Så bar det av till Norge, vi började köra på en större nationell väg. I Finland består dessa tydligen av grus.



Mat och fiske, fick en fin liten abborre!



Vi tittade på olika sorters sten.



Om det var mygg? Nejdå, det var nog lite mindre än vad det var på myren i Finland.



Martina poserar som vanligt.




Här har vi racerbilen vi föradades i, den lilla bruna sportbilen kan man kalla den. Första frukosten intas.



Vi plockade upp en liftare på vägen upp till Nordkap, han hade varit på resande fot i 2 år och planerade att vara ute några år till. Martina poserar.



Det var ganska fullt där uppe.



Nordkap, posering.

    

 

Här badade vi i Norra Ishavet. Isandes kallt var det, men då har man gjort det också!



Jaha, vad gjorde vi här då? Ett, två, tre, tjock kanske? Martina är värdelös på att se tjock ut, jag ska lära henne!



Botanisk trädgård i Tromsö.




  

Fin gammal kyrka i Tromsö:



Svindyr mat!



Inspekterade en gammal gård.



Martina!



Hittade ett marmorbrott i Fauske, bländande vackert!

 

 

Vi fick gömma oss i någon gammal byggnad eftersom vi inte fick vara där egentligen. Men är man en Jokela så är man!



Magnus äter!



Vi skulle titta på någon ström som skulle vända men bullshit att den gjorde! Men vi var glada ändå, fastän det regnade och blåste.



Magnus fick ingen fisk (inte jag heller) men Jokela som man är fixar mna fisk på annat vis. En Falubo och en Bodenbo fickade upp 5 sej och gav dem till oss. Tur att det finns vänliga människor så man slipper svälta. Observera, 2 fiskar på samma kast!

 

Fiskarna räckte resten av resan och ända in till Sverige! Vi anlände sent till Lycksele och nu sitter jag här. Har varit och spanat in världens snyggaste killar på tennisbanan idag, hade tyvärr ingen kamera med mig men kanske jag kan få med dem på ett kort en annan dag!

Kommentarer

Postat av: irene igen

Publicerad 2009-07-23 19:45:41

Heja och stort TACK. Nu har jag också fått vara med på er Norgeresa.

(jag kommer att knycka några av dina bilder nu)

Postat av: Mammselen

Publicerad 2009-07-23 20:31:55

Jättefina bilder och jättefina motiv.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kate

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela