Zatharina - The one and only*

Strength

Telefonhällveteipåsen

Publicerad 2008-09-10 19:39:35 i Allmänt,

Idag fick jag efter många timmars springande på stan ett sms från el-giganten där det stod att min telefon som varit inne på lagning nu var klar för att hämtas. Jag, glad i hågen, men trött i benen, traskade in och fick tillbaka telefonen. Fick efter några om och men igång den och märkte att displayen fungerade och knappsatsen var utbytt. MEN! Kameran var ju fortfarande paj!!! Man blir så förbaskad! Lämnar man in den på lagning med trefel ska det väl lagas 3 fel?? Så in med den igen. Dessutom tjabblade butiksbiträdet om att garantin hade gått ut men att det skulle lösa sig ändå (det är väl självklart?), men garantin har inte alls gått ut, han kan ta sina papper och köra upp dom någonstans. Jädrar i min låda vad irriterad jag blir. Vart tog "kunden har alltid rätt" vägen?

Jag har köpt en ståltermos och ett liggunderlag till fjällturen, värsta lilla som man blåser upp. En liten fin mössa också till vinterdagarna. Resten av alla timmar har vi sprungit fram och tillbaka bara. På lördag blir det att åka till nikkaloukta och gå till kebnekaise fjlällstation. På söndag bär det av till toppen och sen hem igen på måndag eller tisdag. Undefär 15 personer från klassen så det här kan gå hur som helst! =)

Nu ska jag vara intelligent med Robi, puss och kram

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2008-09-10 21:27:50

Heja heja Heja hejaHEJA hejka Heja Heja Heja Heja Heja Heja

Nikkalouktasoppa är jättegott: Fräs ca 150 gr köttfärs i en kastrull, salta och peppra, häll hå ½liter buljong i kastrullen, koka en handfull strimlad vitkål till den är lite mjuk (bra med lite tuggmotstånd) Smaka av och krydda på lite till och ät! Det är den lättaste och bästa soppa som finns. Billig är den också. Om man vill kan man byta ut köttfärsen mot vegetarisk färs naturligtvis.

Postat av: mams

Publicerad 2008-09-10 21:36:27

Joo... Nikkaluoktasoppa mums!

Mössan behövs säkert redan nu på kebnekaisebestigningen. Och vantar. Och långkalsonger. Och varma sockar. Och. Och. och. Kakakkkakkkkkakaaaakakkakak

:D

Postat av: Kate

Publicerad 2008-09-10 22:46:20

Kakakkkakkkkkakaaaakakkakak?

Postat av: Pe

Publicerad 2008-09-11 10:51:12

Den där soppan tror jag att jag ska prova =).

JAg undrar också vad Kakakkkakkkkkakaaaakakkakak är för nåt!

Postat av: Mariami

Publicerad 2008-09-11 12:13:55

Åh vad kul att åka till Keb!! Jag blir avis! Apropå telefonen såhar jag lämnat in med för lagning. Jag fick prata med en tysk (så jag höll på att prata tyska hela tiden, men det är en annan historia). Han sa i alla fall att den modellen är SonyEricssons sämsta och att jag skulle vara glad att jag hade så lite fel?! Knappsatsen är trasig och det går inte att ringa eller skicka sms om man först inte stänger av den och sen slår på den. Så nu vet du det, att det är en dålig modell alltså. Synd att ingen informerar om det när man köper den. Puss och kram! Ps. Hoppas du får fint väder på toppen, så du får lite utsikt och glöm INTE stegjärnen. DS.

Postat av: mams

Publicerad 2008-09-11 18:17:22

och.och.och.. är ju hönsläten.

Då måste väl kakkkakakkkakakakkakakakkkakakkakk tuppen få vara med. :D

För övrigt tycker jag att ni kan köpa en Nokiatelefon. Det har jag och den har aldrig krånglat!!! :D :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kate

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela