Zatharina - The one and only*

Strength

Jag vill ha en kissemiss!!!

Publicerad 2008-01-26 17:53:57 i Allmänt,

Jag VILL ha en! När jag kommer hem på sommaren, får den bo hos dig då mamma? Den ska ju vara innekatt här, då kan den ju vara det hos dig också. Ja just det, det har jag ju rätt i!

Idag var jag ute och gick för att kolla in skidspåren, det var skitkallt men väldigt fint! Imorogn blir det till att åka lite. Om det är någon som har nåt recept på någon kycklingrätt tar jag gärna emot det! Vill gärna att det ska innehålla soltorkade tomater och en smaksatt creme fraiche.

Jepp, det var allt jag hade att säga. Hade!

Kommentarer

Postat av: mammselen

Publicerad 2008-01-26 21:02:49

Ingen kissemiss hos mig så länge som jag bor i lägenhet, tycker jag.

Postat av: helena

Publicerad 2008-01-26 21:37:02

Om du köper en raskatt så kan du ha den inne. Det finns såna katter som trivs bra inne...men jag skulle nog inte satsa på en glenn katt som innekatt. Det går inte så bra.

Postat av: mammselen igen

Publicerad 2008-01-26 22:02:04

Jag tror att alla katter ska vara ute. Det är de liksom skapta till.

Postat av: Kate

Publicerad 2008-01-27 10:47:41

Alla katter har inte ett behov av att vara ute, jag vill ju inte ha en katt här inne som är van vid att vara ute eller är en sån ras. Liksom =)

Postat av: irene

Publicerad 2008-01-27 15:21:01

Jag håller med Anna-Lena jag. Generellt har alla kattraser samma behov av att vara ute oavsett om de är framavlade "raskatter" eller mera ursprungliga. Sen så har en del individer mera lust att ligga inne på soffan och titta på tv än vad andra har. Liksom ganske likt människor liksom. Lovis var stilig och smäcker raskatt och ville vara mycket mera ute än vad Lingen som var en feg, tjock och obegåvad halvbondkatt hade. Alltså har jag bevis för att jag har rätt :)

Postat av: irene igen

Publicerad 2008-01-27 15:28:05

Enkelt att göra nåt gott av kycklingen med de ingredienserna. Stek fileérna och gul lök i
skivor, smaksätt med tomaterna, riven färsk ingefära, koriander, spiskummin, pressad vitlök, salt, svartpeppar - om du vill ha indisk smak, annars tar du vad du har hemma. Låt det puttra ihop och späd med lite vatten om det verkar bli torrt. Rör ner creme fraichen så att det blir geggigt och gott eller så tar du den vid sidan av. Äts med ris, nudlar
eller vad du vill.

Postat av: Kate

Publicerad 2008-01-27 18:18:47

Men Irene, där sa du ju att raskatten ville vara mer ute än den icke-rasiga ville. Alltså har jag och Helena rätt =) Liksom. Tack för receptet, jag rörde ihop nåt på måfå som alla blev nöjda med.

Postat av: irene igen igen

Publicerad 2008-01-28 20:17:54

Jag menar att det inte beror på rasen utan på individen JU!

Fatta!

:)

Postat av: Kate

Publicerad 2008-01-28 20:23:15

Men va inte ARG! Klart att det nberor på individen men man kanske kan säga att raskatter är mer innekatter procentuellt än andra katter. Ju.

Postat av: mammselen

Publicerad 2008-01-28 21:34:42

NÄ!

Postat av: irene

Publicerad 2008-01-29 20:56:39

Jag är inte arg... fast det är bra att anna-lena hakar på också. Vi mammor vet ju faktiskt allra bäst! Ju.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kate

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela