Zatharina - The one and only*

Strength

Drömtydning

Publicerad 2007-05-28 17:46:55 i Allmänt,

Inatt drömde jag ytterligare en konstig dröm.
Vi var ett gäng med människor som skulle tas om hand av ett annat gäng. Typ som en nollning. Problemet var att det här gänget verkade tycka att de skulle mörda så många av oss som möjligt.
Jag och en kille var i en fyrkantig grop fylld med vatten. När vi skulle ta oss upp för att andas slängde det andra gänget på massa träplankor så att vi inte kunde komma upp. I det här trätaket fanns det ett fyrkantigt fönster upp till ovansidan. Killen i vattnet fick panik och ville upp genom glasluckan. På andra sidan var det en tjej som var helt förtvivlad för att vi inte fick komma upp. Killen dog där flytandes tittandes upp mot tjejen och tjejen dog sittandes på huk på ovansidan tittandes ner på killen. Båda hade ett förtvivlat, hysteriskt ansiktsuttryck som döda.

Medans killen hände flytandes nedanför glaset kunde jag plötsligt andas, antar att vattnet hade försvunnit i gropen, förutom där killen flöt. Då var det en annan tjej i rummet som också skulle mördas. Så det här gänget hällde någon het, flytande, brun sörja på henne (såg ut som smält choklad) tills hon dog. När hon var död gjorde hon massa baklängeskullerbyttor och gymnastikkonster med ögon som stod ut. Jag levde fortfarande när jag slutade drömma.
Så vad betyder detta?

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2007-05-28 18:02:45

Usch, usch och åter usch.... Hur ska man tolka detta?
Det känns som om du kämpar för att överleva.
Många (hela klassen?) kämpar. Är det tentorna som spökar?
Men du klarar det...

Postat av: irene

Publicerad 2007-05-28 20:33:17

vilken förfärlig dröm! Att se på när folk runt omkring dör medan de kämpar för att överleva, usch!
Fyrkantiga former - stelt och rigtit "mönster" ?
Fönster/glas - genomskinligt, du ser nåt "annat" som du inte kan nå? (eller tror att du inte kan nå)
Träplankor som slängs på - hinder för dig att komma ur det i "livet"
Inte kunna andas - inte få det du behöver för att kunna "leva" som du vill?
Att dö förtvivlad - det är livsviktigt för dig att komma vidare?
Kullerbyttor som död - det känns som om du tvingas göra "konster" fast du känner dig som död och utbränd
Men du lever än - tack och lov! Skönt det är sommarlov snart?

Postat av: mamma

Publicerad 2007-05-28 21:37:02

Irene hade många kloka förslag, tycker jag.

Postat av: Mi

Publicerad 2007-05-29 11:59:19

Att du är skum sis ;) Nä jag vet inte, du har det nog lite pressat just nu bara.. Puss och kram!

Postat av: irene igen

Publicerad 2007-05-29 20:24:11

mhmh, jag är klok jag
:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kate

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela