Zatharina - The one and only*

Strength

Dagens Lärdom

Publicerad 2007-01-12 16:42:29 i Allmänt,

Dagens lärdom har min smarta rumskompis lärt mig...
Det hela började med att Kejtan städade alla gemensamma utrymmen i hela huset plus toaletten på nedervåningen som hon aldrig använder. (den är skitäcklig, men kommer det folk på besök lär ju någon städa den... ) (och dessutom kan det ju inte vara så enkelt att träffa toaletten när man pissar om man går på både det ena och andra...). Sedan vaknade hennes rumskompisar och kom ner i köket. Kejtan började derigera ut arbetsuppgifter, typ tömma diskmaskinen, diska och torka köksbänkarna. Den ena sambon skojade då att judarna hade det bra om man jämför med hur dom blev beodrade att städa. Jag tyckte då att judarna måste ha haft det en aning sämre under förintelsen. Då ger sig nästa sambo in i diskussionen och kommer med den smarta kommentaren:
- Förintelsen är det bästa som har hänt judarna, det säger dom själv också! Dom fick ett eget land som dom aldrig haft förut, allt var betalt och dessutom så var dom det mest avskyvärda folket innan och nu är det typ olagligt att tycka illa om dom...
Ehh... say what? Så dom tycker alltså att det var bra det som hände under förintelsen? Jopp, så var det tydligen, det hade han säkra källor på.. Jag trodde ju inte riktigt på det men det finns ju mycket som människor inte tror på.
Haha, man kan ju bara skratta åt det.. Försvunnit lite för många hjärnceller från den killen.



Om någon timme kommer iaf lite folk ur klassen hit och ska käka middag, sen blir det fest och utgång får jag hoppas. Ja mamma, jag ska ta det lugnt.
Minus 22 grader var det imorse när jag vaknade, liiiiite kallt... Vi får väl se vars jag sover ikväll.. Ska försöka fixa nåt så alla kan hålla sig lugna. =)
   Puss och kram'

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2007-01-12 17:24:19

Tack. det är bra att du lugnar mig, så jag slipper vara orolig. Själv ska jag på nyårsrevy.
I morse var det ca. 2 grader kallt. Snön ligger fortfarande kvar. Ca. 1 dm...
Vi får se vars JAG sover ikväll....Jag ska också försöka fixa nå´t. Men om ni kan vara lugna för det, det vet jag inte. :)

Postat av: Mi

Publicerad 2007-01-12 19:19:04

Hoppas det blir kul ikväll! Och folk har så konstiga åikter nuförtiden.. Vad har det tagit åt mamma??? Puss och kram!

Postat av: mamma

Publicerad 2007-01-12 22:32:52

Vad då tagit åt mamma???
Jag är ju som jag alltid har varit. Tålmodig, mild och god! :)
Och så sover jag ju hemma.... som vanligt alltså... där fick ni. Vad trodde ni egentligen? :)

Postat av: Helena

Publicerad 2007-01-12 23:27:05

bright kille! Och tur att du har mina tæckbyxor...snælla snælla syster helena. ha så kul ikvæll. puss och kram

Postat av: irene

Publicerad 2007-01-13 16:18:06

Härligt att du skriver igen. Men du, det är nog samma sambo som inte prickar av toaletten ?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kate

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela