Zatharina - The one and only*

Strength

Tråkekonomi

Publicerad 2006-10-07 17:41:09 i Allmänt,

Gudars vad tråkigt det är med ekonomi, helt sjukt. Jag sitter här istället och får dåligt samvete för att jag inte pluggar.. men jag ska iaf inte ut ikväll så jag har ju hela kvällen på mig och morgondagen.
Jag längtar fortfarande hem, eller iaf till umeå. Var tydligen saknad på klassfesten i umeå igår, började längta ännu mer dit. Sen ringde min gamla sambo och snackade lite strunt, som han brukar göra på fyllan.. som jag saknar allihopa.. Bättre sambos och bättre klass kan man inte hitta=)  Inte var det så mycket plugg heller, men om jag inte minns fel så klagade jag då på att det var för lite.. det är inte lätt alla gånger =)

Jag drömmer mardrömmar ofta också, häromnatten skulle min ryggradshud sys ihop med en tjock blå tråd, samtidigt hade jag ett ärr i en form av en tvåa på halsen.. vad betyder det?
en annan gång var jag inne i någon arg tants hus när hon inte var hemma... Skulle hämta någon dricka men hela köket var fyllt av cigarettrök så jag sprang ut och skulle låsa dörren efter mig. Självklart så kärvade låset och tanten var på väg dit... Lyckades iaf låsa och mötte tanten med sin hund (som egentligen var en lodjursunge) på tomten. Hon var inge arg.
Inatt drömde jag att vi hade fest i ett av husen på gården här i luleå. I det huset bor det andra och i drömmen spårade festen ur och tillslut var det brandmän i vardgagstummet. Självklart kom ju dom som bor där hem då. Himla konstigt. Drömanalys?

Om jag hade lust skulle jag plugga nu men det gör jag inte.. jag ska nog ta en pratstund med mina tarotkort..

Ciao!

Hittade en himla bra dikt här på bloggen...

I gråter one million fuckin tårar
fast just on the insidan
so you slipper se..
       -Lea

Precis i min stil
     


Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2006-10-07 19:19:58

Spännande drömmar du har. Måste vara full fart i din hjärna nu. Natt som dag.
Önskar att jag kunde tyda dem... men det kanske klarnar framöver vad de betyder.
Verkar som om du har lite gemensamt med moster i Lycksele... också en drömmare av Guds nåde.

Postat av: Mi

Publicerad 2006-10-07 23:29:51

Njää, jag förstår mig inte riktigt på dina drömmar. Men jag tror att du håller på att göra upp med ditt förflutna som sjuksyrrastudent och försöker förlika dig med tanken att du ska släcka bränder istället (nästan iaf). Och hur den där tanten kommer in, det förstår jag inte. Men du kanske har haft ett förflutet som tjuv också... Fast nu har du blivit förlåten, eftersom hon inte blev arg. Visst låter det troligt? Eller så gör det inte det utan det är dags för mig att sova... Flum flum och godnatt!

Postat av: Mi

Publicerad 2006-10-08 10:36:48

Har du kollat in den nya kolestrolreklamen? Samma stil som den förra, och jag håller på att skratta ihjäl mig!! Puss och kram!

Postat av: mammselen

Publicerad 2006-10-11 09:31:21

Hur går det med tanden?

Postat av: irene

Publicerad 2006-11-05 19:26:21

Hej å hå

Jag har äntligen hittat tillbaka till din blogg och jag har också drömt om en "tjock blå tråd" fast det var egentligen en blå nylontamp som satt fast i en utombordare som var .... nåja, låt oss säja att det satt ihop med min kropp så har jag inte sagt för mycket... Men vad det betyder har jag ingen aaaaaaning om...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kate

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela