Zatharina - The one and only*

Strength

Ja, visst gör det ont...

Publicerad 2006-04-07 17:31:19 i Allmänt,

Ja visst gör det ont när knoppar brister
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern,
Vad är det för nytt som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppr brister,
Ont för det som växer och det som stänger.



Jahapp, helg igen.. nuförtiden är helg lika med huvudvärk för mig... jobbigt värre men jag vet inte vad jag ska göra åt det.. och den dåliga magkänslan har infunnit sig igen... hejaheja Katarina!!! Bra jobbat där....
Birgitta är iaf här, och det får jag också ont i magen av, inte av hennes närvaro men av hennes olycklighet.. familjen Lindén med för mycket känslor.. Nu sitter hon här brevid och äter godis, hon säger att hon inte är olycklig! Alldeles nyss var hon ute i vardagsrummet och hälsade på min sambo igen som hon redan har hälsat på idag, hejaheja! Men han såg ju faktiskt inte alls ut som förut! Nu har han inga glasögon...
Idag lämnade hon fram Ica-kortet på Åhlens, det var också ganska kul, hon skyllde på att hon inte varit i Sverige på länge =) Nu blev hon arg tror jag...

Igår tog jag en annans godispåse på Ica, jag fattade inte att min redan hade åkt förbi kassan.. smart..
Annars kan man alltid säga; har du sagt a, måste du säga o.. Hejaheja Maria!
Eller som Helena med hockeyhjälmen =) Haha, the sisters of Lindén är inte alltid så smarta =)

Idag var det en mörkhyad man som började prata med mig på Åhlens, han frågade om jag hade tid att prata med han men jag sa att jag inte hade tid.. så då frågade han om han fick berätta en sak men jag sa att jag inte ville veta.. Usch, äckligt! På engelska fick jag prata också...

Usch, jag mår illa... snart kommer det kompisar som ska se på film här, det är ju väldigt trevligt iaf!

Puss och kram kära familj, snart kommer jag hem! Hejhej

(dåligt väder är det fortfarande också... varför blir det inte vår?)

Kommentarer

Postat av: mammselen

Publicerad 2006-04-07 17:50:58

Ha,ha,ha vad jag har roligt åt dina blogg...
Ni Lindénare är varken korkade eller känslokalla. Världens bästa syskonskara, det är ni.
Upp med hakan och ut med bröstet,vet ja.Kom ihåg att ni alla är värdefulla!!!
Och vad gäller huvudvärken, kanske det kan bero på att du sover för lite på veckorna och pluggar så mycket. Så när helgen kommer så kommer huvudvärken som ett brev på posten. När du tycker att du kan slappna av... Vet inte om det är så. Det var bara en tanke....

Postat av: Helena

Publicerad 2006-04-07 18:23:08

äh det blir roligare om man gör bort sig lite ibland. just nu är allt väldigt tråkigt och inte gör jag bort mig heller...tråkliv i tråkfalun!

Postat av: Mammselen igen

Publicerad 2006-04-07 19:57:58

Fast sanningen att säga så har hon inte såååå tråkigt. Hon har ju sin galna mamma hemma, och DÅ kan det väl inte bli tråkigt...

Postat av: Bro

Publicerad 2006-04-08 21:33:17

Ahaaaaaa... Kejtan är med barn... så är det ju! Ajajaj... inte bra det där Katarina...

hi hi.. Kajsa hälsar!

Postat av: Bro

Publicerad 2006-04-08 21:33:57

Alltså... det där var ett skämt. Om du inte förstod det.

Postat av: Mi

Publicerad 2006-04-10 12:04:44

Ha ha, vart kom det där ifårn, att du skulle vara med barn?? Haha, vi är ju för roliga alltså :) Jag vet en till grej som är kul: "Säg varifrån och vart du vill resa! Varifrån och vart" Puss och kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kate

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela